4 Cara Menghilangkan Daki Di Badan


Daki merupakan kotoran yang sudah menimbun dan bercampur dengan peluh. Kulit yang berdaki biasanya akan berwarna kehitaman dan nampak kusam. Antara bahagian kulit yang berdaki biasanya terdapat pada lipatan ketiak, lutut, lipatan paha dalam, dan leher. Daki sememangnya tidak akan hilang dengan mudah meskipun anda kerap mandi.Daki membuatkan kulit anda menjadi kusam dan kering.

Berikut adalah beberapa cara menghilangkan daki yang boleh anda praktikkan.


Menjaga Kebersihan Tubuh

Menjaga kebersihan tubuh sangat penting jika anda ingin memiliki kulit yang bersih. Mandi dua atau tiga kali sehari dapat mencegah timbunan kekotoran yang menyebabkan daki  melekat pada tubuh.


Serbuk Kopi

Bagi anda yang menggemari kopi, boleh ambil sedikit serbuk kopi anda untuk menghilangkan daki yang melekat pada tubuh. Serbuk kopi boleh dijadikan sebagai skru. Ambil beberapa sudu serbuk kopi, dan gosoklah pada kulit yang berdaki.


Minyak Zaitun

Minyak zaitun juga bermanfaat untuk mengatasi daki yang melekat. Cara membuatnya juga sangat mudah, ambil sedikit minyak zaitun dan campurkan dengan segenggam beras yang sudah disangrai dan telah ditumbuk halus. Anda boleh juga meletakkan beberapa titik perahan limau nipis. Setelah itu, sapukan pada bahagian kulit yang berdaki.


Limau Nipis

Rasa masam yang pekat pada limau nipis boleh dijadikan senjata berkesan untuk menghilangkan daki. Belah buah limau nipis menjadi dua bahagian, kemudian disapu dan digosok pada bahagian kulit yang berdaki. Pastikan tidak ada sebarang luka pada kulit kerana rasanya sangat pedih apabila terkena perahan air limau nipis tersebut.



Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan dengan Menggunakan Produk iBeauty Malaysia.


Apa itu jeragat?

Sebelum itu, lebih elok sekiranya kita tahu apa itu jeragat. Jeragat juga dikenali sebagai adik kepada jerawat di mana ia kelihatan seperti lekukan kecil pada kulit muka. Ia adalah disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka terutamanya di bahagian pipi, dahi, dagu dan hidung.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Disini kami mengesyorkan anda mengunakan produk iSKIN keluaran dari iBeauty.

iSKIN 2x Siang 2x Malam Teruih Segak 

KELEBIHAN iSKIN

• Facial cleanser (Ekstrak Betik)
• mengandungi vitamin C yang membantu merawat kulit bermasalah seperti jerawat & masalah kedutan
• memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
• menegang serta melembapkan kulit
• melicinkan kulit wajah
• mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
• membantu membersih dan memutihkan kulit

KEBAIKAN iSKIN

? Cover semua parut /bekas lubang / jeragat dimuka
? Tidak bercapuk bila pakai walaupun berpeluh.
? Kesan pelembab yang tahan lama
? Melindungi kulit daripada kesan bahaya sinaran uv
? Mesra solat


iBeauty merupakan satu produk terlaris dipasaran sekarang dan sangat bermanfaat daripada segi bahan dan kesannya untuk menghilangkan JERAGAT kerana dirumus dengan herba yang terpilih dan menggabungkan teknologi saintifik untuk menjaga kulit muka anda tanpa memberi kesan sampingan yang sangat dahsyat akibat penggunaan bahan kimia yang melampau.


Facebook  iBeauty HQ Klik Di Sini

2x Siang 2x Malam Teruih Segak, whatsapp cepat!

? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900


Share:

0 comments