Betulkah Nasi Putih Boleh Menggemukkan? Jom Baca


Sebenarnya nasi putih tidak bersifat menggemukkan selagi ia diambil dalam jumlah yang sedikit. Tambahan pula, nasi putih mengandungi banyak vitamin dan mineral. Jadi, anda tidak perlulah berdiet sampai langsung tidak mahu menjamah nasi putih.


Anda harus faham, nasi putih akan bersifat ‘menggemukkan’ jika dijadikan nasi goreng ataupun disajikan bersama menu-menu lain yang mengandungi lemak tinggi. Nasi putih tidak akan membuatkan anda menjadi gemuk apabila anda bijak mengimbanginya dengan makanan rendah kalori yang lain.

Cuba hadkan pengambilan karbohidrat dan seimbangkan dengan pola makanan yang mengandungi protein dan serat. Perbanyakkan pengambilan kacang peas dan kacang buncis kerana mengandungi protein dan karbohidrat yang sihat.


Kacang-kacangan juga termasuk ‘low glycaemic index’ yang akan membuatkan anda kenyang lebih lama serta menjaga gula darah tetap stabil. Selain itu, jika anda memiliki kadar gula yang tinggi dalam darah, anda sememangnya perlu mengawal pengambilan nasi putih.

Anda juga mungkin boleh bertukar nasi putih kepada beras merah. Beras merah atau perang mengandungi lebih banyak serat dan vitamin berbanding nasi putih. Bahkan, beras merah atau perang juga lebih mengenyangkan dan memberikan energi yang lebih banyak daripada nasi putih.



Info Tambahan!!!

Cara Sihat Untuk Turunkan Berat Badan

1. Minumlah lapan gelas air putih setiap hari. Tetapi, jangan minum air sejuk. Apatah lagi, berais!

2. Jika anda mahu makan nasi putih (karbohidrat), sebaiknya jangan disertai dengan ikan atau daging(protein). Sebaiknya cukup menikmati sayur-sayuran sebagai lauknya.

3. Jangan makan selepas jam 6 petang atau tiga jam sebelum anda tidur.

4. Elakkan makan makanan ringan. Sebaiknya perbanyakkan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan segar.  Sayuran paling ideal ialah sawi putih dan brokoli.

5. Sarapan pagi yang paling ideal untuk program diet ialah buah-buahan segar dan oatmeal.



Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan dengan Menggunakan Produk iBeauty Malaysia.


Apa itu jeragat?

Sebelum itu, lebih elok sekiranya kita tahu apa itu jeragat. Jeragat juga dikenali sebagai adik kepada jerawat di mana ia kelihatan seperti lekukan kecil pada kulit muka. Ia adalah disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka terutamanya di bahagian pipi, dahi, dagu dan hidung.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Disini kami mengesyorkan anda mengunakan produk iSKIN keluaran dari iBeauty.

iSKIN 2x Siang 2x Malam Teruih Segak 

KELEBIHAN iSKIN

• Facial cleanser (Ekstrak Betik)
• mengandungi vitamin C yang membantu merawat kulit bermasalah seperti jerawat & masalah kedutan
• memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
• menegang serta melembapkan kulit
• melicinkan kulit wajah
• mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
• membantu membersih dan memutihkan kulit

KEBAIKAN iSKIN

? Cover semua parut /bekas lubang / jeragat dimuka
? Tidak bercapuk bila pakai walaupun berpeluh.
? Kesan pelembab yang tahan lama
? Melindungi kulit daripada kesan bahaya sinaran uv
? Mesra solat


iBeauty merupakan satu produk terlaris dipasaran sekarang dan sangat bermanfaat daripada segi bahan dan kesannya untuk menghilangkan JERAGAT kerana dirumus dengan herba yang terpilih dan menggabungkan teknologi saintifik untuk menjaga kulit muka anda tanpa memberi kesan sampingan yang sangat dahsyat akibat penggunaan bahan kimia yang melampau.


Facebook iBeauty HQ Klik Di Sini

2x Siang 2x Malam Teruih Segak, whatsapp cepat!

? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900 



Share:

0 comments