Makanan Untuk Memiliki Perut Rata


Kalau mahu, anda perlu berusaha sedikit untuk mendapatkan tubuh segar seperti ini. Biarpun semua orang boleh melakukannya, tetapi diperlukan senaman yang berpanjangan serta menjaga pola makan yang baik. Makanan  berkhasiat perlu diambil bagi mendapatkan tubuh segar dan berotot  sepertimana yang anda impikan.

Bagi meningkatkan massa otot menjadi lebih padat, makanan berkhasiat tinggi amat diperlukan. Jadi, anda perlu memilih makanan yang banyak mengandungi protein.

Di samping itu, jangan lupa sertakan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan pelbagai warna bagi keperluaan serat tubuh.



Antara makanan berkhasiat yang perlu anda ambil untuk mendapatkan perut rata serta boleh membesarkan otot anda selain daripada bersenam:


1. Daging Ayam

Sepotong daging ayam setara dengan 93% protein daripada jumlah kalori yang disarnkaan dalam sehari. Selain mengandungi protein daging ayam juga ada turut mempunyai seleniu dan Omega-6.



2. Ikan

Ikan merupakan protein yang mampu meningkatkan gerak kerja jantung. Pilihlah makanan berkhasiat seperti ikan salmon dan ikan tuna kerana ia memiliki kandungan asid lemak Omega-3.



3. Putih Telur

Putih teluar termasuk makanan berkhasiat yang mudah didapati. Menurut hasil kajian, kandungan protein daripada putih telur dikatakan mencapai 99%.



4. Daging Merah Tanpa Lemak

Sepotong daging merah mengandungi vitamin B12, protein dan fostor.



5. Brokoli

Brokoli mengandungi ‘fitonutrien’ uantuk mencegah timbulknya penyakit kronik. Bahkan sayuran ini juga dikatakan merupakan 10 makanan kesihatan yang terbaik.



6. Kacang Soya

Beberapa kandungan protein dalam kacang soya mengandungi asid amino yang diperlukan oleh otot tubuh iaitu ‘glutamin’ dan ‘arginin’.



Tips Tambahan!!!


Senaman untuk membesarkan otot agak berbeza dengan jenis senaman bagi mereka yang sedang berdiet. jom Semak!

Push Up

Lakukan push up dengan betul iaitu lebarkan lebih sedikit posisi kedua belah tangan anda. Tujuannya agar posisi otot dada lebih ditarik. Push up juga akan membentuk punggung dan otot perut. Lakukan 15 kali setiap set, dan ulangi kembali setelah anda beristirahat  seketika.



Dumbbell Fly

Tujuan senaman ini adalah untuk membesarkan otot dada. Senaman ini terbukti efektif juga untuk otot tangan sehingga kelihatan lebih jelas.Senaman ini dilakukan dalam posisi tidur menggunakan barbell sebagai alat sokongan. Naik dan turunkan tangan secara berulangkali. Variasikan dengan gerakan melebarkan tangan.



Berenang

Merupakan aktiviti sihat yang paling disarankan dalam apa juga keadaan.Ketika anda berenang, semua otot dan tulang meregang dengan perlahan. Selain menimbulkan ketenangan fikiran, renang gaya kupu-kuku dan kuak dada sangat cepat membentuk tubuh bahagian atas.



Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan dengan Menggunakan Produk iBeauty Malaysia.


Apa itu jeragat?

Sebelum itu, lebih elok sekiranya kita tahu apa itu jeragat. Jeragat juga dikenali sebagai adik kepada jerawat di mana ia kelihatan seperti lekukan kecil pada kulit muka. Ia adalah disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka terutamanya di bahagian pipi, dahi, dagu dan hidung.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Disini kami mengesyorkan anda mengunakan produk iSKIN keluaran dari iBeauty.

iSKIN 2x Siang 2x Malam Teruih Segak 

KELEBIHAN iSKIN

• Facial cleanser (Ekstrak Betik)
• mengandungi vitamin C yang membantu merawat kulit bermasalah seperti jerawat & masalah kedutan
• memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
• menegang serta melembapkan kulit
• melicinkan kulit wajah
• mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
• membantu membersih dan memutihkan kulit

KEBAIKAN iSKIN

? Cover semua parut /bekas lubang / jeragat dimuka
? Tidak bercapuk bila pakai walaupun berpeluh.
? Kesan pelembab yang tahan lama
? Melindungi kulit daripada kesan bahaya sinaran uv
? Mesra solat


iBeauty merupakan satu produk terlaris dipasaran sekarang dan sangat bermanfaat daripada segi bahan dan kesannya untuk menghilangkan JERAGAT kerana dirumus dengan herba yang terpilih dan menggabungkan teknologi saintifik untuk menjaga kulit muka anda tanpa memberi kesan sampingan yang sangat dahsyat akibat penggunaan bahan kimia yang melampau.


Facebook iBeauty HQ Klik Di Sini

2x Siang 2x Malam Teruih Segak, whatsapp cepat!

? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900


Share:

0 comments