Mudahnya Nak Kembalikan Berat Asal Kalau Ikut 8 Langkah Ini


1. Jangan selalu berlapar

Makanan membantu memberikan tenaga. Apabila anda kurang menggunakan tenaga, tubuh akan ‘terkejut’. Keadaan ini menyebabkan kadar metabolisme tubuh menjadi rendah. Apabila anda tidak tahan berlapar, anda cenderung mengambil makanan dalam kuantiti yang berlebihan. Pada ketika ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda kembali ke paras normal, tahap metabolisme tubuh masih rendah.


2. Kurangkan ambil gula berlebihan

Kurangkan pengambilan gula kerana setiap sesudu mengandungi sekurang-kurangnya 32 kcal kalori. Minuman bergas juga perlu dielakkan sebab mengandungi sekurang-kurangnya tujuh hingga lapan sudu gula. Nak minuman bergas lagi tak?


3. Kurangkan tambah garam dalam makanan anda

Sedap memang sedap tapi ambil garam secara berlebihan akan menggalakkan takungan air di dalam tubuh. Kalau kurang garam, tubuh akan menakung air yang sedikit. Ini akan menyebabkan anda kekurangan berat disebabkan oleh air. Pastikan tubuh anda menyerap garam dalam kuantiti yang sepatutnya.


4. Tepis saja sajian yang berlemak dan ada kolesterol

Kurangkan pengambilan makanan yang tinggi kandungan kolesterol dan lemak. Contohnya marjerin, mentega, makanan berminyak dan digoreng.


5. Pilih piring pun penting tauuu

Sebelum mengambil makanan, pilih piring makanan yang rata dan bukannya piring cembung. Ambil sayuran dahulu untuk memenuhi piring. Kemudian baru diisi nasi dan lauk pauk. Jika ingin menambah, hanya sayuran yang boleh diambil. Jangan lupa, makanlah di meja makan. Elakkan makan sambil menonton televisyen. Semakin menarik program televisyen yang ditonton semakin banyak makanan yang akan dihabiskan! Pernah buat tak?


6. Amalkan senaman kempiskan perut

Bagi mengempiskan perut, gerakan punggung yang ringan tetapi lama lebih efektif. Latihan dilakukan dengan pergerakan hula hoop. Pergerakan ini mungkin boleh disamakan dengan tarian gelek, dangdut atau hula-hula.


7. Elakkan berbelanja di waktu perut kosong

Kalau mahu membeli makanan, kunjungi gerai buah-buahan dan sayur-sayuran terlebih dahulu. Makan sedikit buah-buahan kemudian barulah ke gerai atau restoran makanan kesukaan anda.


8. Amalkan meminum jus limau

Selain minum air kosong sebanyak lapan gelas sehari, minum minuman yang masam akan menggalakkan pembakaran lemak di dalam tubuh. Haaa... kalau pesan makanan di restoran atau gerai, sesekali pesanlah air limau nipis atau jus oren segar sebaik-baiknya tanpa gula.



Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan dengan Menggunakan Produk iBeauty Malaysia.


Apa itu jeragat?

Sebelum itu, lebih elok sekiranya kita tahu apa itu jeragat. Jeragat juga dikenali sebagai adik kepada jerawat di mana ia kelihatan seperti lekukan kecil pada kulit muka. Ia adalah disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka terutamanya di bahagian pipi, dahi, dagu dan hidung.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Disini kami mengesyorkan anda mengunakan produk iSKIN keluaran dari iBeauty.

iSKIN 2x Siang 2x Malam Teruih Segak 

KELEBIHAN iSKIN

• Facial cleanser (Ekstrak Betik)
• mengandungi vitamin C yang membantu merawat kulit bermasalah seperti jerawat & masalah kedutan
• memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
• menegang serta melembapkan kulit
• melicinkan kulit wajah
• mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
• membantu membersih dan memutihkan kulit

KEBAIKAN iSKIN

? Cover semua parut /bekas lubang / jeragat dimuka
? Tidak bercapuk bila pakai walaupun berpeluh.
? Kesan pelembab yang tahan lama
? Melindungi kulit daripada kesan bahaya sinaran uv
? Mesra solat


iBeauty merupakan satu produk terlaris dipasaran sekarang dan sangat bermanfaat daripada segi bahan dan kesannya untuk menghilangkan JERAGAT kerana dirumus dengan herba yang terpilih dan menggabungkan teknologi saintifik untuk menjaga kulit muka anda tanpa memberi kesan sampingan yang sangat dahsyat akibat penggunaan bahan kimia yang melampau.


Facebook iBeauty HQ Klik Di Sini

2x Siang 2x Malam Teruih Segak, whatsapp cepat!

? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900 


Share:

0 comments