Punca Besar Buat Tangan Wanita Cepat Kedut Dan Kasar





































Ramai wanita memfokuskan kepada kecantikan wajah sehingga mereka mengabaikan penjagaan bahagian tubuh lain. Apa guna miliki wajah menawan namun tangan terlihat tua, berkedut dan urat timbul. Jom ketahui faktor yang menyebabkan penuaan lebih cepat berlaku pada kulit tangan anda.


1. Pencuci Ada Bahan Kimia

Pilih pencuci daripada bahan alami yang lembut dan tidak memberi kesan sampingan. Pencuci yang mempunyai kandungan kimia tinggi menyebabkan kulit menjadi kering dan menggelupas. Ia juga membuatkan tangan anda kasar.


2. Kerap Cuci Tangan

Jangan terlalu kerap mencuci tangan kerana ia boleh menghakis kelembapan semula jadi kulit. Ia menyebabkan kulit mudah kering dan proses penuaan berlaku dengan pantas.


3. Tak Urut

Majoriti wanita melakukan urutan pada wajah dan tubuh. Namun tidak ramai yang memfokuskan kepada urutan tangan. Anggota tubuh ini sering digunakan untuk melakukan pelbagai kerja. Lantaran, kita mesti bersikap adil dengan tubuh. Wanita disarankan melakukan urutan tangan setiap hari. Pagi dan malam adalah waktu yang terbaik. Urutan ini dapat melancarkan perjalanan darah dan menghilangkan keletihan tangan.


4. Malas Pakai Losen

Alasan leceh dan cepat sering diberikan kaum Hawa. Mereka merasakan amalan memakai losen tangan tidak begitu penting. Sikap ini mesti dihentikan, jika mahukan tangan yang menawan. Anda mesti mengoles losen sekurang-kurangnya dua kali sehari terutama mereka yang bekerja di dalam pejabat berhawa dingin.


5. Tak Guna Krim Tabir Suria

Tangan sering terdedah kepada cahaya terutama ketika memandu kenderaan. Gunakan krim tabir suria untuk melindungi kulit tangan daripada selaran matahari. Krim ini membantu kulit kekal cerah dan anjal.


6. Kerap Merias Kuku

Jangan terlalu kerap merias kuku kerana gel manikur mempunyai kesan yang sama seperti cahaya matahari. Ia menjadikan kulit menjadi kering, kusam dan kelihatan tua.


7. Guna Hand Sanitizer

Kebanyakan hand sanitizer ada kandungan alkohol yang tinggi. Sudah tentu ini menghakis kelembapan kulit dan menjadikan kulit kering dan penuaan berlaku dengan pantas. Kurangkan penggunaan hand sanitizer, sebaik-baiknya elakkan.



Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan dengan Menggunakan Produk iBeauty Malaysia.


Apa itu jeragat?

Sebelum itu, lebih elok sekiranya kita tahu apa itu jeragat. Jeragat juga dikenali sebagai adik kepada jerawat di mana ia kelihatan seperti lekukan kecil pada kulit muka. Ia adalah disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka terutamanya di bahagian pipi, dahi, dagu dan hidung.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Disini kami mengesyorkan anda mengunakan produk iSKIN keluaran dari iBeauty.

iSKIN 2x Siang 2x Malam Teruih Segak 

KELEBIHAN iSKIN

• Facial cleanser (Ekstrak Betik)
• mengandungi vitamin C yang membantu merawat kulit bermasalah seperti jerawat & masalah kedutan
• memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
• menegang serta melembapkan kulit
• melicinkan kulit wajah
• mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
• membantu membersih dan memutihkan kulit

KEBAIKAN iSKIN

? Cover semua parut /bekas lubang / jeragat dimuka
? Tidak bercapuk bila pakai walaupun berpeluh.
? Kesan pelembab yang tahan lama
? Melindungi kulit daripada kesan bahaya sinaran uv
? Mesra solat


iBeauty merupakan satu produk terlaris dipasaran sekarang dan sangat bermanfaat daripada segi bahan dan kesannya untuk menghilangkan JERAGAT kerana dirumus dengan herba yang terpilih dan menggabungkan teknologi saintifik untuk menjaga kulit muka anda tanpa memberi kesan sampingan yang sangat dahsyat akibat penggunaan bahan kimia yang melampau.


Facebook iBeauty HQ Klik Di Sini

2x Siang 2x Malam Teruih Segak, whatsapp cepat!

? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900 



Share:

0 comments