Tips Dan Cara Untuk Atasi Masalah Nasi Mentah


Sekiranya nasi yang anda masak tidak cukup atau mentah, jangan risau kerana masalah ini masih boleh di atasi. Caranya mudah saja,


Berikut Ialah 5 Cara Atasi Masalah Nasi Mentah


1. Letakkan sebiji mangkuk kecil dan isikan air panas. Buatkan lubang pada bahagian tengah nasi, kemudian letakkan mangkuk itu. Tutup periuk rapat-rapat dan biarkannya di atas api yang perlahan beberapa minit sehingga nasi masak.



2. Renjiskan sedikit air ke atas permukaan nasi yang kurang masak, ambil penutup periuk dan balutkan dengan plastik kemudian tutup. Biarkan masak seketika. Nasi akan pulih seperti biasa.



3. Renjiskan sedikit air yang telah bercampur dengan garam ke atas nasi tersebut. Kemudian nasi itu, dikacau sempurna dan tutup hingga nasi itu berwap.



4. Sebiji bawang di potong nipis, masukkan ke dalam periuk nasi, tutup tudung periuk dan kecilkan api. Jika menggunakan ‘rice cooker’ biarkan warm up dan masukkan hirisan bawang tadi.



5. Jika nasi anda lembik, masukkan 2 biji telur ayam yang telah di basuh ke dalam periuk nasi. Biarkan seketika, hasilnya nasi akan menjadi kering dengan sempurna.



Semoga berjaya, buat mereka yang mencuba kaedah di atas. Anda perlu lakukannya dengan berhati-hati dan utamakan kebersihan dalam persekitaran rumah anda.



Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan dengan Menggunakan Produk iBeauty Malaysia.


Apa itu jeragat?

Sebelum itu, lebih elok sekiranya kita tahu apa itu jeragat. Jeragat juga dikenali sebagai adik kepada jerawat di mana ia kelihatan seperti lekukan kecil pada kulit muka. Ia adalah disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka terutamanya di bahagian pipi, dahi, dagu dan hidung.

Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Disini kami mengesyorkan anda mengunakan produk iSKIN keluaran dari iBeauty.

iSKIN 2x Siang 2x Malam Teruih Segak

KELEBIHAN iSKIN

• Facial cleanser (Ekstrak Betik)
• mengandungi vitamin C yang membantu merawat kulit bermasalah seperti jerawat & masalah kedutan
• memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
• menegang serta melembapkan kulit
• melicinkan kulit wajah
• mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
• membantu membersih dan memutihkan kulit

KEBAIKAN iSKIN

? Cover semua parut /bekas lubang / jeragat dimuka
? Tidak bercapuk bila pakai walaupun berpeluh.
? Kesan pelembab yang tahan lama
? Melindungi kulit daripada kesan bahaya sinaran uv
? Mesra solat


iBeauty merupakan satu produk terlaris dipasaran sekarang dan sangat bermanfaat daripada segi bahan dan kesannya untuk menghilangkan JERAGAT kerana dirumus dengan herba yang terpilih dan menggabungkan teknologi saintifik untuk menjaga kulit muka anda tanpa memberi kesan sampingan yang sangat dahsyat akibat penggunaan bahan kimia yang melampau.


Facebook iBeauty HQ Klik Di Sini

2x Siang 2x Malam Teruih Segak, whatsapp cepat!

? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900
? Taip <iSKIN> hantar ke 016-4120 900 


Share:

0 comments